Habbatul sauda kapsul

image

Produk Kapsul PERTAMA yg menggabungkan 3 Jenis ramuan yang terbukti berkhasiat iaitu HABBATUSSAUDA, MINYAK ZAITUN & PROPOLIS.

Habbatussauda Minas Syifa’ sangat berkesan dalam merawat :

✔Batuk dan asma,
✔Kencing manis,
✔Selsema,
✔Keguguran rambut,
✔Tekanan darah tinggi,
✔Masalah untuk tidur,
✔Sakit-sakit otot dan sendi, gout
✔Sistem pencernaan,alahan, loya dan muntah,
✔Kolesterol yang tinggi
✔Fibroid
✔Thyroid
✔Kencing tak lawas
✔Masalah saraf dan kekebasan
✔Sakit tumit
✔Menambah susu badan
✔Membekalkan tenaga segera,
✔Menambah jumlah bilangan sperma

200 KAPSUL RM55

Call sms whatsapp
0176592812
Call sms whatsapp
0176592812
Call sms whatsapp
0176592812

UBAT URUT MMG

image

Marvelous Massage Gel🐝🐝
1⃣Sakit pinggang ✅
2⃣lengoh kaki ✅
3⃣Sakit lutut dan sendi ✅
4⃣Pening/sakit kepala ✅
5⃣sakit tengkuk ✅
6⃣sakit senggugut ✅
7⃣memecahkan lemak di pinggang✅
8⃣amat bersesuaian untuk urutan ibu baru bersalin.✅
9⃣Massage gel ni dia water base, Jadi dia tak berminyak langsung❎
10⃣Cepat serap ke kulit dan cepat kering ✅
Jadi ia amat memudahkan terutama kalau sakit perut kat pejabat ke tak perlu lagi nak lap-lap tangan. Nak pegang pen rase tak selesa😓😓
Boleh terus pegang pen lepas sapu-sapu sebab dia terus kering✅✅
Ini adalah revolusi terbaru minyak urut versi ala ala losyen:D:D
Setiap isi kandungan diluluskan oleh kkm jadi takde bahan yg merbahaya langsung memberi mudarat pada kulit anda❎❎
Dan ia xde paraben lansung🙅🏻🙅🏻
Apa itu paraben?
Paraben ni selalunya ada dalam losyen2 kurus dan pelbagai produk lain yg boleh menyebabkan kanser kulit😱😱
Jadi anda kena dapatkan #marvelousmassagegel sekarang:D:D
Harga sebenar rm45
Diskaun
RM39😍😘
Postage semenanjung rm8
Sabah sarawak rm12

Call/whatsapp/sms
0176592812
Call/whatsapp/sms
0176592812
Call/whatsapp/sms
0176592812

#wangitakmelekitsangatmelegakan#

SUSU KAMBING SEGAR

image

image

image

image

DARI LADANG YANG TERBAIK
AMALAN MAKANAN SUNNAH
Baik untuk kesihatan
Menguatkan tulang
Merawat kanser
Melancarkan darah

Sebotol RM6 250 ML
Penghantaran rm1 sebotol
Call sms whatsapp me
017 659 2812

KISMIS

image

Kismis merupakan angguryang dikeringkan. Biasanya kismis terdapat dalam dua jenis iaitu kismis hitam dan kuning. Kismis boleh dimakan begitu sahaja.

 Kismis atau dipanggil raisin dalam bahasa Inggeris atau zabib dalam bahasa Arab. Disabdakan Rasulullah SAW,

Biasakanlah memakan kismis kerana kismis dapat menghilangkan kepahitan, menghilangkan lendir, menyihatkan badan, membaguskan rupa, menguatkan saraf dan menghilangkan letih.

Khasiat Kismis:

a) Menajam minda. Gula ringkas dalam kismis telah dikenalpasti dapat meningkatkan daya pemikiran otak.

b) Antioksida. Antioksida melindungi tubuh daripada radikal bebas selain menjaga kesihatan kulit.

c) Gigi sihat. Kismis tidak menyebabkan kaviti dan penyakit gusi

Oleh itu, kismis adalah salah satu alternatif bahan makanan yang wajar dijadikan snek makanan kepada anak-anak. Justeru, anda perlu mengubah persepsi bahawa kismis hanya bahan makanan yang dimakan sewaktu menjelang peperiksaan, majlis keramaian tertentu atau dimasukkan ke dalam roti atau kek.

Nabi Muhammad SAW bersabda:

“Barangsiapa memakan kismis merah sebanyak 21 biji setiap hari sebelum sarapan pagi, maka dia tidak akan tertimpa penyakit kecuali kematian”.

InsyaAllah..

1 BOTOL RM10

017 659 2812

MINYAK ZAITON

image

image

image

“Demi buah tiin dan zaitun. Dan Gunung Tursina”. (Surah at Tiin ayat 1 dan 2). Allah telah menyebut di dalam Al Quran berkenaan dengan buah zaitun. Ini menunjukkan buah zaitun juga memiliki banyak keistimewaan tersendiri yang jarang diketahui dan diselidiki. Di dalam Al Quran, buah zaitun disebut sebanyak 7 kali di mana sebanyak 2 kali, ia di sebut bersendirian dan 5 kali lagi ia digambarkan dalam Al Quran bersama dengan buah- buahan lain seperti tamar, delima, anggur dan buah tiin. Gambaran ini menunjukkan betapa banyaknya khasiat buah zaitun sepertimana buah- buahan lain yang mendatangkan kebaikan kepada kehidupan manusia sejagat
minyak zaitun menurunkan total kadar kolesterol dan kolesterol berbahaya, tanpa mengurangi kandungan kolesterol yang bermanfaat.

Minyak Zaitun Mengurangi Risiko Terjadinya Penyumbatan (Trombosis) dan Penebalan (Arteriosklerosis) Pembuluh Darah.
Dalam sebuah kajian para peneliti menyatakan bahawa nutrisi yang kaya kandungan minyak zaitun akan dapat mengurangi pengaruh negatif lemak dalam makanan terhadap terjadinya pembekuan darah, dan seterusnya mengurangi terjadinya penebalan pembuluh nadi jantung.

KHASIAT MINYAK ZAITON
Satu kajian yang dijalankan menunjukkan bahawa minyak dara zaitun asli dapat membantu mencegah dan merawat radang perut yang disebabkan oleh bakteria yang sering mengakibatkan jutaan kes ulser peptik. Baru-baru ini juga, satu kajian awal menunjukkan bahawa anti-oksida dalam minyak zaitun mungkin mempunyai tindakbalas ke atas serangan bakteria di lapisan perut. Ia juga dapat melembabkan kulit muka, jika dicampurkan dengan yogurt tanpa lemak dan diletakkan pada muka selam 15 minit. Ia juga boleh digunakan pada rambut bagi melambatkan uban, berkesan dalam melegakan sakit sendi dan membunuh cacing dalam perut

1 BOTOL 250ml rm 15
2 BOTOL rm13
CALL / SMS/ WHATSAPP
017 659 2812

MADU DELIMA ZAFARAN

image

image

image

Ibnusina menyatakan “zafaron dapat mencantikkan kulit, mencerdaskan minda, menguatkan ingatan, merawat masalah penyakit darah, saraf, sendi, penglihatan, masalah pernafasan, jantungjantung merawat khusus, merawat usus, penghadaman, masalah kencing, merangsang tenaga batin lelaki dan perempuan, dan membuang toksik dalam badan.”

KHASIAT-KHASIAT MADU DELIMA ZAFARAN

# Menguatkan kecerdasan minda fizikal dan rohani.
# Meningkatkan kesuburan lelaki dan perempuan.
# Merangsang membaiki dan menguatkan stamina.
# Menambahkan ketahanan tubuh dan awet muda.
# Baik untuk perempuan mengandung dan selepas bersalin.
# Sebagai minuman multivitamin.
# Menyembuhkan penyakit dalam perut.
# Memulihkan batuk lelah luka dan parut.
# Membersih serta melancarkan darah.

Call/ whatsapp
0 1 7 6 5 9 2 8 1 2

DAKWAH MAKSUD HIDUP

Dakwah biasanya bererti mengajak kepada IslamBahasa Arab دعوة dakwah bermakna secara harfiah “menyeru” atau “mengajak”, dijadikan participle aktif suatu verb bermakna secara pelbagai “memanggil, menjemput” (yang akar trikonsonantal adalah د ع و). Seorang umat Islam yang mengamalkan dakwah, sama ada seorang pekerja agama atau dalam suatu usaha masyarakat sukarelawan, digelar suatu da’i, jamak du’at. Seorang da’i menjemput orang untuk memahami Islam melalui proses dialog, dan dapat dikategorikan dalam sesetengah kes sebagai persamaan Islam dengan suatu mubaligh

Dalam al-Quran, istilah dakwah mempunyai segi-segi lain. Dalam Surah 30 dalam al-Quran, ia bererti untuk memanggil yang meninggal untuk membangun dari makam pada Hari Pengadilan. Apabila digunakan dalam al-Quran ia pada umumnya dirujukkan pada jemputan Tuhan untuk hidup menurut keazamanNya. Oleh itu, apabila digunakan dalam abad-abad pertama Islam, ia menambahkan kandungan pesan dan kadang-kadang digunakan secara ditukarganti dengan sharī‘a dan dīn.
Dakwah juga dijelaskan sebagai tugas untuk “secara aktif menggalakkan umat Islam dalam penerusan kewarakan lebih kuat dalam semua aspek hidup mereka,” suatu takrifan yang telah dijadikan pusat pada fikiran Islam sezaman

UNCANG KULIT

image

image

Doa memasukan dan mengeluarkan sesuatu di dalam uncang.

  • Memasukkan sesuatu:
  • Bismillahi fi khanzilah.”Dengan nama Allah ke khazanah Mu.
  • Mengeluarkan sesuatu:
  • Bismillahi min khanzilah.”Dengan nama Allah ke khazanah Mu.

UNCANG KULIT RM 18

KAYU SUGI

image
image

image

 “Hendaklah kamu mengambil berat tentang bersugi kerana bersugi mempunyai 10 faedah :-

KELEBIHAN-KELEBIHAN KAYU SUGI </strong

1) MEMBERSIHKAN MULUT.
1) MENJADI SEBAB KEREDHAAN ALLAH.
3) MENYEBABKAN SYAITAN MARAH.
4) ALLAH DAN MALAIKAT MENGASIHI ORANG YANG BERSUGI.
5) MENGUATKAN GUSI.
6) MENGHILANGKAN GELEMA.
7) MEWANGIKAN MULUT.
8) MENGHAPUSKAN SAFRA'(SEJENIS PENYAKIT).
9) MENGUATKAN PANDANGAN MATA.
10) MENGHILANGKAN BAU BUSUK MULUT

Selain daripada semua kelebihan di atas, bersugi adalah SUNNAH RASULULLAH. (Munabbihat Ibni Hajar)

WAKTU YANG SESUAI MENGGUNAAN SUGI:

  • 1) KETIKA MAHU SOLAT.
  • 2) KETIKA MAHU MENGAJI QURAN.
  • 3) KETIKA MAHU BERSAMA ISTERI.
  • 4) KETIKA MAHU TIDUR
  • 5) KETIKA AMBIK WUDUK.
  • 6) SELEPAS MAKAN.
  • 7) SELEPAS BANGUN TIDUR.
  • Setelah kedatangan Islam, Rasulullah SAW. menetapkan penggunaan siwak sebagai sunnah beliau yang sangat dianjurkan, bahkan beliau bersabda :“Seandainya tidak memberatkan ummatku, maka aku perintahkan mereka untuk bersiwak setiap akan wudhu” (Muttafaq ‘alaihi).
  • Hal ini menunjukkan bahwa Rasulullah SAW. adalah orang pertama yang mendidik manusia dalam memelihara kesihatan gigi.
  • Tahukah anda bahwa bersiwak itu penting dalam Islam? 
  • Ibn Umar r.a. berkata: Rasulullah SAW. bersabda, “Jadikan bersiwak itu satu amalan, kerana yang demikian (bersiwak) itu menyihatkan mulut dan merupakan sesuatu yang disukai Yang Maha Pencipta” ( Hadis Riwayat Al-Bukhari ).
  • “Empat perkara yang menambahkan kecerdasan iaitu meninggalkan percakapan sia-sia, menggunakan miswak, duduk di dalam majlis orang-orang soleh, dan duduk di dalam majlis para ulama”. (Thibbi Nabawi)

Diriwayatkan dalam sebuah hadis, bahawa solat yang dikerjakan dengan bersugi adalah 70 kali lebih baik daripada solat tanpa bersugi.

KAYU SIWAK/SUGI

YANG BIASA 1 BATANG RM 1

YANG BIASA 1 IKAT (50 BATANG) RM 45

YANG DALAM PLASTIK  RM 3
1 KOTAK 60 BATANG RM60

YANG DALAM HOLDER RM6 1 BATANG

kitab FADHAIL AMAL n MUNTAKHAB HADIS

image

image

image

image

sebuah buku yang sangat berharga setiap ihsan yang bernama manusia. manusia hari ni sangat dahagakan agama tidak kira tua muda miskin kaya kelaki perempuan. di luar sana dakyah2 merosakkan manusia terutama iman mereka terlalu banyak, dengan faktor keinginan nafsunya, hasutan syaitan, harta, tahta, wanita, pengaruh kawan2 dan keinginan kehidupan yang mewah membuatkan seluruh manusia leka, alpa, lupa akan kehidupan akhirat yang kekal abadi yang tiada kesudahannya…… atas perkara ini pentingnya kita menghidupkan bacaan hadits untuk diri kita sendiri sekurang2nya 15 minit  setiap hari agar kita tidak hanyut dalam buaian duniawi yang akan hancur ini. dapatkan lah kitab ini di pasaran…….

kitab FADHAIL AMAL             RM 30

kitab MUNTHAKAB HADIS     RM 40

penghantaran                       bergantung pada jauh tempat

  • HUBUNGI SAYA ZAID 017 6592812